Cari je ape yang ko nak

Thursday, March 17, 2011

South Korea: the journey begin.

As salam.
Mungkin ramai antara kita ni minat gila cerita korea ataupun paling kureng penah skali skala tgk crita Korea yang berlambak di pasaran. Ataupun yang meminat kumpulan2 dari korea seperti Snsd, 2PM, after school, bla2, dan seantero dengannya.

Aku penah teringin jugak utk blajar ke,melancong ke, atau keja kat oversea. Mana2 pun takpa, janji oversea,haha.. Dan Alhamdulillah, dulu aku penah ke Jepun mengikuti lawatan tyme zaman2 mude kat matrik selama 2 minggu. Kali ni aku perpeluang plak pergi praktikal training selama 4 bulan di Korea Selatan yang indah permai ni.

Flight yang aku naek dari KLIA ke Incheon airport yang terletak dekat2 dgn Seoul ni adalah Malaysia Airlines, MH066. Amik masa dalam lebih kurang 6 jam saje dari Mesia. Macam naek bas dari Penang ke Kota Bharu kot agak2 nya,haha..

Sampailah aku di bumi Korea ni, suhu tyme tu lebih kurang 5 celcius rasanya, walaupun musim winter da nak abis. Sedang kami semua berurusan dengan imegresen, hmmm... ade masalah pulak. Sorang kawan aku tak lepas imigresen sebab visa dalam passport die salah tarikh, memang sume cuak abis la,haha.. Alhamdulillah, mende ney setel gak,naseb baek officer kt airport ade jugak yg boleh ckp english,kalau tak, memang kne balik mesia blk jawabny,huhu..




Tempat yang aku berada di korea selatan ni adalah di Daegu, bandar ketiga terbesar di Korea selepas Seoul dan Busan kalau tak silap aku. Dari Incheon ke Daegu Airport ni amik masa dalam 50 minit ja. tak lama pun, macam Penang ke Subang jarak dia. Maaf la ye brother pilot Korean Air, sebab kitorang, flight ni delayed sampai 40 minit,hehe~




Dalam kul 10.20 am, sampai la aku dan kwn2 di bumi daegu yang indah permai ini. Ade la pakcik teksi yang amik kami. Ingatkan pakcik teksi kat KL dah power. Rupa2nya, pakcik teksi kt daegu ni lagi hardcore, maen potong kiri ngan kanan kete je keje,haha...

Lepas setengah jam naek teksi yg amat laju ni, akhirny aku sampai gak di tempat penginapan, iaitu International House 1. Pas tu,ape lagi, tido trus,hehe.. Petang2 skit baru kuar g amik2 gmbar yg kat bwh ni,haha..




Ni je entry utk kali ni, nnt aku akan cuba post as soon as possible sebab ade keje gak aku mau buat.
tapi overallnya, aku lagi suka hidup kat Malaysia,haha...

2 comments:

  1. huhu..cm best je weh..Syukur..ko asyik berpeluang je g obersea eh...bile la time aku plak..haha...doakan aku gak eh..dapat g sepanyol ke..mexico ke..new Zealand ke..haha..obersea la..anyway..wish u all the best kat sane..jaga diri sokmo!..hehe...

    ReplyDelete
  2. Haha, alhamdulillah, rezeki.
    nanti insyaallah, ade la rezeki ko tu,hehe~

    eyt, bile nak jumpe ifan, rindu sama kamu, :)

    ReplyDelete