Cari je ape yang ko nak

Wednesday, March 9, 2011

Sahabat....

As Salam.

Entry kali ni, aku nak bercerita tentang erti persahabatan.
Setiap dari kita, memang perlukan kawan dalam hidup, btul tak??
Tipu la, kalau cakap, aku boley hidup seorang diri, tanpa perlukan bantuan orang lain.
Kalau ade orang cakap macam tu, korang bagi soklan simple je kat diorang.
Kalau ko mati, sape yang nak mandikan, kafankan, sembahyangkan dan kebumikan ko??

Btul tak??

Memang aku tak nafikan, dalam hidup aku, aku temui pelbagai jenis sahabat. Ada sahabat yang aku percaya dengan nyawa aku, ada sahabat yang sekadar boleh dipanggil kawan ketika senang, ada sahabat yang boleh tolong kita ketika kita susah, ada jugak sahabat yang nak tikam kita dari belakang.

Alhamdulillah.
Sepanjang 3 tahun aku hidup kat universiti, aku dikurniakan dengan ramai sahabat yang bukan sahaja bersama-sama aku ketika senang, tetapi sanggup menolong aku ketika susah.
Jasa diorang, dan erti diorang dalam hidup aku, amat bermakna. Walaupun aku tak tunjuk kat diorang (besa la, takkan nak bagitau,hehe) tapi aku amat2 menyayangi diorang sebagai seorang sahabat. Ukhwah fillah. Tiada apa yang dapat menggantikan member2 yang aku knal di universiti ni.

Bersama-sama aku mengharungi ranjau dan dugaan dengan member2 aku sebagai student universiti yang amat mencabar. Bila zaman universiti ni berakhir, aku pasti akan rindu gila2 kat member2 aku nih.. Aku harap, persahabatan yang terjalin sekarang, akan kekal selamanya, Insyaallah..



Thanx  member2 COTA-ipan,ajim, aie,kecik,tom,luqman,zubir,mas, dgn sapiq kerana sentiasa menemani aku untuk menjadi seorang manusia yang diredhai Allah.

Thanx juga kepada member2 aku yg laen-ce'an,tokse,pidot,fami, DLL kerana sentiasa memahami diri yang serba kekurangan nih. Aku harap, persahabatan kita akan kekal selamanya..

Marilah kita bersama-sama berjaya di dunia dan di akhirat..
Amin Ya Rabb...

No comments:

Post a Comment