Cari je ape yang ko nak

Tuesday, May 24, 2011

Salam Ukhwah :)

Lama da x update blog ni, amat sibuk sebelum ni. sibuk ke??? hahahaha~ ye kot. :)

Nurkilan hati je ni.

Kadang-kadang, aku selalu tertanya-tanya, mengapa banyak sangat dugaan yang terpaksa aku lalui??

Aku cuba menjadi yang terbaik di sisi Allah, cuba untuk memenuhi segala syariat-syariatnya. Meninggalkan yang mungkar, meninggalkan yang mazmumah, dan meninggalkan sifat2 buruk yang ade dalam diri ini..

Namun begitu, hanyalah diri ini diakui sebagai manusia yang amat lemah.. amat lemah disisiNya..
Dari hari ke hari, banyak perkara yang aku ingin ubah dalam diri aku. tapi aku tak mampu ubahnya seorang diri..
Amat rindu ikhwah2 aku di Malaysia, keluargaku, dan sesiapa yang aku kenal, :)

Dan dengan ayat Al-Quran inilah, aku cube bangun kembali, untuk refresh balik, tujuan kita hidup di muka bumi ini,

"Katakanlah (Muhammad) , ' Sesungguhnya solatku, ibadatku, hidupku, dan matiku hanyalah untuk Allah, tuhan semesta alam...

Tidak ada sekutu bagiNya, dan demikianlah yang diperintahkan kepadaku, dan aku adalah orang yang berserah diri...'"
 
Insyaallah, Allah lebih mengetahui diri ini... Segala yang ditentukan itu, ada hikmah, sebab dan musababnya, :)
 Last but not least, sebab da lama tak update dalam blog ni, ada la skit2 gambar kat bawah ni time aku pergi war memorial museum, :)














No comments:

Post a Comment