Cari je ape yang ko nak

Thursday, May 26, 2011

merapu-rapu2 :)

Ahlan wasahlan, :)

Walaupun blog aku ni tak ramai yang bukak, tapi terbukak jugak hati aku nak merapu-rapu dalam nih,hahaha~

Pernah tak korang rase, ape yang impikan dalam hidup ni korang tak dapat?

Pernah tak korang rase jeles dengan member2 yang korang rapat?

Pernah tak korang rase korang nak lari je dari semua masalah dunia ni?

Pernah tak korang rase korang ni sombong dan lupe diri?

Pernah tak korang rase korang bangga dan tak bersyukur?

Pernah tak korang ingat kematian tu bile2 bleh datang?

Pernah tak korang terfikir yang segala ketentuan hidup korang ni dah ditetapkan perjalanannya dari Lauh Mahfuz ag?


Kita ni manusia yang selalu lupe dan lalai akan perintahNya. Kenape kite selalu jadi camtu ek?? Hari tu ade terbaca blog http://www.salafus-sholih.blogspot.com/

Memang betul2 terbukak mata aku. kite ni selalu, terlampau banyak bila keadaan kite insaf sekejap je. Contohnya bila Israel serang rakyat Palestin kan, ramai la tyme tu yang duk laung slogan2 jangan support barangan yang sah2 bagi dana kat Israel. Lepas bape2 lama kemudian, kita beli balik barang2 yang support Israel, da tak ingat da sebelum tu kitelah salah sorang yang berkempen, bagi brochure sana sini kat orang ramai suruh boikot..



Ni memang senario biasa kat Malaysia.


Peringatan ni aku tujukan untuk diri aku sendiri dan sume yang bace blog aku (aku sorang jugak kot,haha) , :)


Wallahualam, :)

No comments:

Post a Comment