Cari je ape yang ko nak

Saturday, January 15, 2011

Sambung Balik..

Salam alaik.

Da dekat setahun aku tak post dalam blog aku. Dulu pun aku hanya ade satu post aja. memang tak aktif betul blog aku nih,haha~~

Da Tahun baru dah?? Aiseh, cepat bebenar, makin tua rupanya aku nih,haha..

Dalam post kali ni, aku just nak share beberapa pengalaman aku mendaki gunung2 di sekitar Malaysia. Mungkin korang sume rasa macam membazir masa je daki gunung ni, alih-alih kene turun balik. Tapi bagi aku, aktiviti ni dapat mendekatkan lagi diri aku dengan Tuhan, Allah Azzawajalla yang Maha Berkuasa atas segala sesuatu, =)

1. Gunung Kinabalu

Ini 1st skali gunung yang aku naik sepanjang hidup aku. Aku daki gunung ni, tahun 2006, time skolah lagi, dengan 5 orang lagi rakan aku. Dengan ketinggian 4995m, subhanallah.. memang cantik giler-giler permandangan kat atas puncak Low's Peak nih. Susah nak cakap, tengok je la view kat puncak ni.


Pemandangan sebelum masuk ke Taman Negara Sabah



Memang lawa..

Budak2 bandar mesti tak tau kan ape nama tumbuhan ni? hehe~~

Comey2

Papan tanda tunjukkan berapa jarak perjalanan kita ke puncak gunung

Sunrise atas puncak, memang cantik!!

Salah satu puncak kecil kat atas gunung

Nampak permandangan area2 Kundasang kat bawah tu

Balik Semenanjung da,hehe~~

No comments:

Post a Comment